DEEL 6

Omdat dat motor als hij warm is erg hard stationair loopt en niet kan bijgesteld worden en ik vermoed dat hij valse lucht trekt en ik de pakking van het inlaatspruitstuk niet vertrouw heb ik een nieuwe pakking geplaatst, klinkt weer eenvoudig maar je kan bijna niet bij de bouten van het inlaatspruitstuk, ik heb in ieder geval de  carburateur en de  benzinepomp verwijdert om er beter bij te kunnen. Tevens heb ik nieuwe bougies gemonteerd, er zaten nog steeds oude bougies in. Tevens heb ik de vaciumslang naar de rembekrachtiger afgekoppeld en afgedopt omdat ik denk dat de rembekrachtiger lek is. Nu loopt hij erg mooi stationair dus hij trok ergens valse lucht, ik vermoed dat de rem bekrachtiger de boosdoener is.

Een nieuwe rembekrachtiger bestelt en ontvangen, bleek niet geheel hetzelfde te zijn als de oude, de bevestiging draadeinden zijn te lang en er zit aan de ingaande stang geen beugel om deze aan het rempedaal te bevestigen, dus wat noodzakelijke aanpassingen gedaan en vervolgens de bekrachtiger gemonteerd. De remmen opnieuw ontlucht en vervolgens proef gereden en echt hij remt goed, nou ben ik niets gewend want mijn alfa’tje 33 staat bekent om zijn slechte remmen. Hij moet ook wel goed remmen want de remklauwen zijn geheel uit elkaar geweest en schoongemaakt, verwent met een revisiesetje,  nieuwe remslangen, nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe rembekrachtiger.

Nu is het wel mogelijk om hem af te stellen zodat hij stationair rustig loopt.

Ook aan de buitenkant ben ik wat bezig, bv rubber van de koplampring bevestigen, eh ben ik de enigste die dit en kl…te karwei vind of doe ik het weer verkeert, dat stomme rubber blijft niet aan de koplampring zitten als je de ring wilt monteren of moet je deze aan de ring eerst vastlijmen of zo???.  Van mijn linkerachterlicht was het rode ‘glas’ gescheurd, dus een nieuw besteld met nieuw afdichtingen. Eventjes monteren dacht ik, ach ik zeg het al niet meer maar ik heb de oude gelijmd, dus dan weet je het al, en met nieuwe afdichtingen terug geplaatst.  Inmiddels wel het nieuwe passend gemaakt en geplaatst.

Alles is inmiddels geďnstalleerd zodat hij gekeurd kan worden. Keuring aangevraagd, was daar zenuwachtig over , ja je weet nooit. Ook uit laten lijnen voor de keuring, was maar goed want daar werd toch ook naar gekeken.  Voor de keuring nog eventjes het binnen spiegel wat verzetten. Tja niet moeten doen, de dag voor de keuring is de ruit gescheurd. Toch laten keuren en hiep hiep hoera goedgekeurd met een aantekening voor de kleine Amerikaanse kentekenplaatjes.

Drie weken zonder problemen rond gereden tot ineens een plas olie onder de versnellingsbak lag. BALEN met een grote B.

De spider maar weer stil gezet en de werkzaamheden die nog gedaan moesten worden maar weer opgepakt.

Een nieuwe voorruit gekocht met nieuwe rubbers.

Van de uitlaat de middendemper vervangen door een pijp, nu heb ik een 4 in 2 met 1 middendemper en einddemper. Klinkt mooi, je hoort hem nu en dat mag wel vind ik. Dit wordt door veel specialisten die zich ook bezig houden met de optimalisering van het motorisch gedeelte geadviseerd.

1 wiel laten richten, was zo krom als een hoepel, heeft me 80 euro gekost maar hij zwabbert niet meer. De buitenste openingen onder in de spatborden dichtgelast, de uitsparingen aan de buitenkant voor de zijlichten dicht gelast. De gaten voor de kleine ronde zijlichtjes geboord.

Het lek van de versnellingsbak gelokaliseerd, het was niet zoals ik bang was een keerring (moet die bak er weer onderuit) maar een soort vriesdop aan de achterzijde van de bak die los is komen te zitten. Ik lees veel over de spider maar van dit probleem had ik nog nooit gehoord. Ik heb hem dicht gelijmd met 2 componenten lijm. Hoop dat het houd.

Nu ben ik bezig om hem strak te maken zodat hij naar de spuiter kan. Valt erg tegen gaat weer veel tijd in zitten.

Ondertussen het dashboard gerepareerd met eer reparatiekit.  De metertjes vervangen door Europese metertjes, meteen de ringen vervangen door chromen ringen.