DEEL 7 |
Op aanraden van een autospuiter bij het strak maken na het plamuren primeren in een laag lak spuiten om nog overgebleven deukjes en dergelijke te ontdekken. Dit was een goede tip want er moest nog heel wat bijgewerkt worden. De garage trouwens ook want er is nu veel rood geworden wat niet de bedoeling was. Maar eindelijk kon hij naar de spuiter. Eerst kwam hij kijken of het strakmaken wel gelukt was. Ik kreeg zelfs een compliment en hij verbaasde zich erover dat ik dat klaar gespeeld had in die kleine garage. Achteraf ook verre van ideaal, je hebt helemaal geen overzicht. Maar ja, het is gebeurd en hup verder met die geit eh fiat bedoel ik. Nog net voordat we op vakantie gingen was hij gespoten en kon ik hem ophalen. Nu kon hij 2,5 week uitharden voordat ik hem op kan bouwen. |
Naar de spuiter . |
Staat hij vast? |
De spuiter had de motorkap, kofferbakdeksel en de deuren eruit gehaald en apart gespoten, dit had wel het gevolg dat ik weer alles opnieuw moest stellen. De deuren waren echt kaal, dus zonder ruit of maar iets gemonteerd. Nu ik erbij kon de binnenkant maar meteen behandeld tegen het roestduveltje. Toen al het inwendige en de ruit, nieuwe rubbers gemonteerd en klaar, klinkt weer lekker simpel. Toen de voorruit, tja dat heeft toch echt heel wat zweetdruppels gekost. Dit was voor mij de eerste keer en hopelijk de laatste. Hij zit erin, en ik denk netjes maar dat ging niet zomaar van een leien dakje. Dat was echt een rot karwei, misschien ook wel omdat en de ruit en de rubbers nieuw waren. Elektriciteit is ook oké, tenminste alles werkt. Veel nieuwe onderdelen en rubbers gemonteerd. Een nieuwe kap inmiddels gekocht. Die is inmiddels nadat ik eerst het frame moest ‘opknappen’ ook gemonteerd. Sind kort (2016) nieuw leder interieur. |